diumenge, 1 de novembre del 2009

Metro sense conductor...

Llegeixo al diari mentre prenc el primer àpat del dia (cosa que diuen que no és bo, menjar i llegir i jo he fet sempre...) que aviat a Barcelona funcionarà un línia de metro sense conductor.
No fa massa anys això ho haguéssim valorat com una faula de ciència ficció. Mentre els detractors i els progressites discuteixen els pros i els contres d'aquest nova tecnologia, permeteu-me que faci la meva elucubració (quina paraula més rara i segurament mal escrita) sobre el tema. D'alguna manera és un deure que tinc, tenint en compte que sóc membre de la Societat Catalana de Ciència-Ficció i Fantasia (en diem SCCFF o Sc2f2, com si fós un robot de La Guerra de les Galàxies). Aprofito per recomanar-vos una visita al seu espai web www.sccff.cat , sempre que us vingui de gust, és clar.



Doncs anem per feina.
Any....per exemple.....2062 (crec que ja seré mort i així si no passa no em sentiré culpable), la movilitat de Barcelona està extremadament col.lapsada. La política municipal dels darrers anys no ha fet més que empitjorar el caos circulatori (això és per que veieu que les coses no canviaran tant). Els carrers s
on un caos, hi ha un autèntic batibull de cotxes, motos i bicicletes atòmiques (que no fan altra cosa que atropellar vells, que per cert n'hi ha molts).
I els transports públics ? Us preguntareu. També tenim la resposta. Els trasnports públics de superfície han desaparegut, no poden circular, els carrils bus estan envaits dia i nit per motocicletes, ciclistes, carrets de la compra, cotxets amb bebés (la majoria trigèmins com a resultat de la reproducció assistida descontrolada i recaptatòria, avui en dia es paga pel número
de fills aconsseguits en cada procés) de gran envergadura, cadires de rodes conduides per víctimes d'accidents i/o més grans de 110 anys (la vida s'allarga que és un "portento") i alguns carros elèctrics de golf d'empresaris immobiliaris caiguts en desgràcia (que per cert els està més bé que el nas a la cara).
I el trasnport subterrani ? Segur que també us ho anaveu a preguntar. Doncs el transport subterrani està absolutament col.lapsat. Ha estat tant gran l'èxit dels metros sense conductor (malgrat que cada dia moren per estació un promig de 150 persones esclafades contra les bocanes dels túnels) que els tècnics municipals han optat pel que sembla la solució definitiva. El problema principal era que els vagon ocupaven la major part operativa del túnel, per tant hi caben menys persones. Per tant s'ha optat per la solució definitiva. Amb el bitllet la companyia facilitarà un parell de sabates esportives
(tota la vida n'hem dit bambes, però ara es veu que no queda bé), que s'hauran de retornar a l'arribada. Amb els bonus setmanals i mensuals hi haurà dret a dutxa, i si et treus el bonus anual entraràs en el sorteig de un camàlic (evidentment immigrant i sense papers ) que et portarà a coll i bé.
Senyores i senyors, donem la benvinguda al metro sense metro !!!!!


Esforçats usuaris encarant l'arribada a Horta (Línia V)


4 comentaris:

Clidice ha dit...

caram! seré de les que ocuparà el carril bus amb la seva cadira de rodes amb 101 anys? m'he divertit amb la teva semblança :) tot és possible ;)

Jordi Cirach ha dit...

La veritat es que agafo dia sí i dia també la línia cinc del metro i ja diuen que funcionen sense conductor. No es que no m'enfiï, però per mi, on hagi el cap i cervell humà...

Bon article! M'ha agradat molt.

Una forta abraçada!

L'imperdible de ℓ'Àηimα

berta ha dit...

Jo també ja seré morta, sense cap dubte i tal com ho pintes, millor així! metro sense metro, aix!

Frannia ha dit...

Ciència ficció? segur? 2062? Jo diria que al 2009, a segons quins llocs i segons a quines hores puntes la cosa se sembla bastant a aquesta descripció...